Archieven

Inspirerende partner

Vandaag heb ik contact gehad met een inspirerende ondernemer, die interesse heeft in een profielpagina om haar onderneming een boost te geven. Door dit gesprek, die om precies te zijn 1 uur en 20 minuten duurde, heeft zij mij ook inspiratie gegeven. Deze partner kampt namelijk met een aandoening. Dit is iets waar ik persoonlijk ook mee te maken heb. Deze partner heeft een administratiekantoor, maar haar aandoening weerhoudt haar niet om haar doelen te behalen. Bij een aandoening en/of beperking doet iedereen vaak de aanname, dat deze mensen geestelijk of mentaal niet in orde zijn. Dit kan soms zijn, maar een aandoening of beperking kan ook een ziekte zijn. Deze persoon is uitermate open over haar situatie en aandoening. 

De kracht van deze persoon is, dat ze haar zaken goed op orde heeft. Als ze iets zelf niet kan, dan geeft ze het uit handen. Dit is belangrijk, want hierdoor lijdt de klant er niet onder. En als de klant hieronder lijdt, dan is het belangrijk dat de klant hiervan op de hoogte is. En dat is juist het inspirerende. Doordat ze hier open over is, accepteert de klant dit.

Tot de kern komend, deze ondernemer heeft een aandoening en komt daardoor in aanmerking voor een Wahjong uitkering. Echter heeft deze ondernemer de ambitie om hier niet meer afhankelijk van te zijn. Zo wil zij ondernemers helpen met hun administratie, boekhouding, belastingadvies en aangiftes. En geloof me, om aannames tegen te gaan, ondernemers die in aanmerking komen voor een Wahjong uitkering, zijn niet per definitie, ondernemers die hun werk niet goed kunnen uitvoeren. Het administratiekantoor is dus uitermate geschikt voor ondernemers met een beperking of aandoening. 

Hierdoor steun ik deze ondernemer volkomen. Ik heb respect voor deze ondernemers. Klein of groot, het maakt allemaal niet uit. Iedereen gunt deze ondernemers een kans van slagen op hun bedrijf. Net zoals we elke ondernemer een kans van slagen gunnen. Gun ik de ondernemer met een beperking of aandoening nog meer.

Binnenkort vindt u de pagina op onze website  van deze ondernemer met een aandoening of het iets minder positieve woord, een beperking.

Hou vooral onze website in de gaten om zeer binnenkort in contact te komen met deze inspirerende partner

Nieuwe partner in Enschede

Nieuwe boekhouder uit Enschede

Met trots kunnen wij mededelen dat wij een nieuwe boekhouder uit Enschede hebben als partner van nueenboekhouder.nl. Zeer binnenkort zal zijn profielpagina te zien zijn op nueenboekhouder.nl. Het administratiekantoor waar het om gaat is SMK Raad in Enschede. Een solide partner in uw administratie.

Ook deze partner geniet van de voordelen van partner zijn bij nueenboekhouder.nl. Ten eerste doordat zijn profielpagina online gepubliceerd wordt en daarmee hij veel bezoekers genereert op zijn website. Deze bezoekers zijn potentiële klanten. Ten tweede betekent dit dat hij zijn ranking in zoekmachines zal gaan verhogen. Door zijn profielpagina online te zetten, creëert hij linkbuilding. Linkbuilding met pagina’s die dezelfde relevantie hebben, zullen hoger in Google komen.

De content wordt zelf geplaatst. Wij zullen kijken of deze content voldoet aan wat Google belangrijk vindt. Dit doen wij om het optimale resultaat te bieden.

SMK Raad

SMK raad is uw financieel dienstverlener op het gebied van administratieve kwesties, belastingadvies, aangiften, financiële adviezen en nog veel meer. Het is mogelijk deze dienstverlener mee te nemen in uw zoektocht naar een nieuwe boekhouder. Voor een offerte op maat gaat u naar zijn website.

Tevens heeft dit administratiekantoor ons eBook ontvangen. Het boek staat boordevol tips voor Acquisitie en Sales.

Wilt u ook meeliften op onze website? Onze bezoekers zijn uw potentiële klanten. U ontvangt dan ons eBook GRATIS.

acquisitie en saleshandboek voor de administratieve sector

Klik op de afbeelding voor meer info of schaf het boek aan.

Leadgenerator Nueenboekhouder.nl slaat nieuwe weg in

Leadgenerator Nueenboekhouder.nl slaat nieuwe weg in

Wij zijn van mening dat er een verandering plaats aan het vinden is in het “leadgenerator” overstappen naar een nieuwe boekhouder huidige boekhouder, leadgeneratorwereldje. Wij horen diverse verhalen. De één die heeft goede ervaringen met leadgeneratoren, de ander heeft weer enorm slechte ervaringen. Slechte ervaring voeren de boventoon bij, met name de boekhouders die wij spreken. In dit geval de potentiële nieuwe klanten van ons, maar ook van boekhouders en accountants die we bij netwerk bijeenkomsten ontmoeten. Vandaar Leadgenerator Nueenboekhouder.nl slaat nieuwe weg in.

Wij denken dat traditionele online leads uiteindelijk niet meer via contactformulieren binnen komen. Waarom zou je denken? Ten eerste voelt de aanvrager die op zoek is naar een boekhouder, zich een nummer. Het is immers handel en de lead, de aanvrager dus, wordt verkocht. Niet alleen de aanvrager, maar ook de boekhouder voelt zich dat nummertje. De handel draait natuurlijk om de leads.

Argumenten

De aanvrager staat nooit centraal, als men geen geschikte boekhouder vindt, dan vindt er weinig tot geen nazorg plaats en gaat zijn zoektocht verder. Daarbij wordt de manier van benaderen na de aanvraag ook als irritant ervaren. Gedreven als de boekhouder in kwestie is, zal hij, hoe dan ook, proberen de potentiële klant blijven “stalken”, totdat er contact is gelegd. Want hij heeft er immers voor betaalt.

De boekhouder voelt zich dat zelfde nummertje. Hij probeert de potentiële klant te benaderen, die toch al ervaart dat hij platgebeld wordt door boekhouders die hem graag als klant willen hebben. Daar zit hij ook niet op te wachten. De reactie van de aanvrager ervaart de boekhouder ook niet echt als motivatie.

Nog een argument. Uiteraard is een aanvrager op zoek naar een lage prijs. Iedereen wil immers zo weinig mogelijk betalen voor diensten die we uit handen moeten geven wegens het ontbreken van kennis. We blijven toch Nederlanders. Met andere woorden boekhouders en accountants moeten zich als prijsvechters profileren. Niet de kant die we in deze sector op willen gaan. Laat die visie maar mooi bij de fysieke winkels en webshops blijven. Deze dienstverlening is gebaseerd op kennis, kunde, gunfactor en klik die je met ondernemers hebt. En deze 4 kernpunten komt een aanvrager nooit achter, omdat je via een leadgenerator vaak alleen offertes stuurt. Offertes die je stuurt, waarvan je niet eens weet of je er uiteindelijk aan verdient, want na de kennismaking blijkt dat je tarief in je offerte te laag is.

Kortom wij willen verbinden. Zo staat de aanvrager centraal en de boekhouder, accountant of administratiekantoor centraal. Dat is ons doel.

Voor meer informatie over deze verandering klikt u op deze pagina.

Acquisitie en Saleshandboek voor de administratieve sector. Nu te koop!

Acquisitie en Saleshandboek voor de administratieve sector

Na jarenlang zelf acquisitie te hebben gedaan voor administratie- en accountantskantoren, onder andere voor Kubus en Cijfermeester, werd mij gevraagd training en coaching te gaan verzorgen. Met name 1-op-1 coaching werd zeer hartelijk ontvangen. Na deze ervaring was de behoefte om naslag werk te hebben erg groot. Vandaar het acquisitie en saleshandboek voor de administratieve sector.

acquisitie en saleshandboek voor de administratieve sector

Klik op de afbeelding voor meer info of schaf het boek aan voor slechts € 9,99!

Het boek is ontstaan uit een aantal jaar ervaring. Door deze ervaring heb ik de beste methode kunnen ontwikkelen voor deze branche. Acquisitie is niet leuk. Tenminste voor veel ondernemers niet. Boekhouders en accountants hebben hier ook moeite mee. Dit boek helpt boekhouders een leuk gesprek te voeren met potentiële klanten. Ook als je zelf geen acquisitie doet, is het toch interessant dit boek eens te lezen. Met name de handige tips die je tijdens een persoonlijk gesprek ook kunt toepassen.

Je leert onder andere bezwaren te weerleggen. Evenals leiding te nemen in het gesprek. Ten eerste wordt de pitch besproken. Hiermee leer je hoe je een goede pitch neerzet. Als tweede wordt intonatie en taalgebruik besproken. Dit onderdeel is enorm belangrijk voor het gesprek. Als laatste zul je afsluittechnieken leren.

Het hele proces van een gesprek wordt uitgebreid besproken. Leer op een leuke manier te acquireren, zodat de persoon aan de andere kant van de lijn het ook leuk vindt.

Verder vindt je een kant en klare checklist, zodat je goed voorbereidt een afspraak in kunt gaan. Klaar om je eigen ge-acquireerde prospect om te zetten naar klant.

Voor meer informatie kijk je op de website van Arts To Leads. Stuur een mail naar info@arts2leads.nl of vul het contactformulier op de website in.

Arts To Leads geeft ook 1-op-1 acquisitie training. Door samen te bellen is de drempel lager en je wordt meer gemotiveerd.

Toch liever leads ontvangen? Meld je aan op onze website en ontvang alleen leads die u zelf uitkiest. Klik op de link.

Overstappen naar een nieuwe boekhouder

Overstappen naar een nieuwe boekhouderoverstappen naar een nieuwe boekhouder huidige boekhouder

We zitten allemaal wel eens op dat punt, dat we een overstap overwegen te maken naar een andere boekhouder. Maar wanneer denken we aan overstappen naar een nieuwe boekhouder. Kleine irritatie puntjes zoals onzorgvuldigheid, betrokkenheid en het ontbreken van meedenken met uw situatie, horen we vaker. Toch besluit een groot deel van de ondernemers er geen werk van te maken. Eigenlijk zonde, want waarom zou je niet eens in de zoveel tijd een “vergelijkend warenonderzoek” doen.

Vergelijkingssites

Met de komst van diverse vergelijkingssites, waaronder zoekmijnboekhouder.nl en onze website nueenboekhouder.nl, kun je al binnen 2 minuten een vergelijking maken. Allereerst doe je natuurlijk een aanvraag, welke gebaseerd is op je bedrijf. Daarna zul je diverse offertes ontvangen van boekhouders die claimen de goedkoopste te zijn. Natuurlijk wil je een boekhouder niet alleen vergelijken op prijs, echter op deze manier is er al een eerste stap gezet om een vergelijking te maken. Prijs is toch wel enigszins belangrijk.

Maak geen keuze op basis van alleen de prijs!

Maak je een keuze voor een boekhouder, dan verwacht je dat deze betrouwbaar, zorgvuldig en naar je standaarden werkt. Er moet dus een “perfecte match” zijn. Dit kun je niet alleen bepalen op basis van een offerte. Wij adviseren dan toch ook altijd om in ieder geval eens contact te hebben met een aantal boekhouders die u geoffreerd hebben. Daaruit kun je dan 2 of 3 kiezen om daar eens persoonlijk mee te praten. Na zo’n persoonlijk gesprek wordt ook daadwerkelijk duidelijk wel prijs u zult gaan betalen. In veel gevallen zet een boekhouder hoger in, omdat hij ervan uitgaat dat tijdens een persoonlijk gesprek de situatie echt duidelijk wordt. In veel van die gevallen betekent dit uiteindelijk een lagere prijs voor je boekhouding.

Statistisch gezien kost een totale overstap u slechts 1 uur

De angst die bij veel ondernemers heerst bij eventueel overstappen naar een nieuwe boekhouder is de tijd die ze denken eraan kwijt te zijn. Wanneer je de keuze maakt een overstap te maken, hoef je dit alleen maar te melden aan je huidige boekhouder. Uw nieuwe boekhouder zal er zorg voor dragen, dat de overdracht vlekkeloos verloopt. Dit is namelijk een ongeschreven regel binnen het boekhouder- en accountantsgilde. Als de situatie zo is dat er helemaal niet meer gepraat wordt met de huidige boekhouder, willen veel boekhouders (die aangesloten zijn bij ons) je daar ook van ontzorgen. Kortom, geen stress bij een overstap!

Het ideale moment om over te stappen is na het sluiten van een heel boekjaar. In Nederland is dat 1 januari (uitzonderingen daargelaten).

Neem vooral eens de stap om te vergelijken. Dit levert je 2 belangrijke punten van informatie op.

  • U zit nog steeds goed en er is niemand beter dan de huidige boekhouder
    of
  • Er is iemand die eigenlijk beter, voordeliger of persoonlijker is.

Cijfermeester Accountant (boekhouder) Tubbergen

Cijfermeester Accountant Tubbergen – Boekhouder Tubbergen

Er heeft zich een nieuwe accountant bij ons aangemeld. De naam van dit kantoor isCijfermeester Almelo, boekhouder, boekhouder almelo, administratiekantoor almelo, cijfermeester in tubbergen, accountant tubbergen, boekhouder tubbergen Cijfermeester in Tubbergen. Deze accountant heeft pas geleden zijn kantoor geopend in Harbrinkhoek. Het kantoor van Cijfermeester Accountant Tubbergen heeft zich gevestigd aan de Almeloseweg 158. Deze boekhouder Tubbergen maakt graag eens kennis met u.

Na jarenlang te hebben gewerkt op financiële afdelingen van diverse grote bedrijven als adviseur, heeft Mark Grooten zijn eigen kantoor geopend. Door zijn schat aan kennis is hij de ideale sparringspartner voor ondernemers in de de regio Twente. Door zijn ervaring ligt zijn focus op ZZP, MKB en gevestigde ondernemers. De financiële administratie voor grote bedrijven draait de Cijfermeester Accountant Tubbergen zijn hand ook niet voor om. Door zijn ervaring als controller kan hij officieel voor verklaringen zorgen. U kunt dus met een gerust hart uw complete financiële administratie bij hem uit handen geven.

Benieuwd naar de voordelige tarieven van boekhouder Tubbergen? Vul het contactformulier in of kom eens kennismaken.

Cijfermeester in Tubbergen

Onder de naam Cijfermeester biedt het kantoor veel voordelen. Het kantoor put de kennis en kunde uit de organisatie, maar kan hierdoor de tarieven bieden van “de boekhouder op de hoek”. Daardoor is het ook voor de kleine ondernemer aantrekkelijk zijn administratie bij dit kantoor neer te leggen.

Software

Doordat het kantoor de volledige focus heeft op de toekomst, werkt deze Cijfermeester met de geavanceerde software van Twinfield. Door middel van dit pakket kost de verwerking veel minder tijd. Hierdoor kan Mark dus optimaal zijn tijd besteden als adviseur voor een organisatie.

Zijn rol binnen uw organisatie

Cijfermeester weet als geen ander dat de rol van een boekhouder/accountant aan het veranderen is. De administratie verzorgen is allang niet meer de hoofdzaak. Een boekhouder of accountant neemt steeds meer de rol aan als financieel adviseur van een bedrijf. Ook Mark Grooten weet dit als geen ander. Hier is zijn kantoor dan ook erg vooruitstrevend in.

Uiteraard is Mark op dit moment op zoek naar nieuwe klanten voor zijn kantoor, daarom zou hij ook graag een kennis maken met u. Laat u verrassen door de scherpe prijzen en zijn kennis.

Ontvang een offerte via de mail of neem eens vrijblijvend contact met hem op.

Kleine ondernemersregeling gaat voor BV gelden

Kleine ondernemersregeling gaat voor BV gelden!

Kleine ondernemersregeling gaat voor BV gelden.

De wijziging van de kleine ondernemersregeling gaat voor BV gelden, tevens zal deze regeling ook voor de overige rechtsvormen in werking treden. Alle rechtsvormen kunnen dus per 1 januari 2020 een beroep doen op deze regeling.

Door het Ministerie van Financiën is een omzetgerelateerde vrijstellingsregeling voor de BTW ter consultatie aangeboden. Deze regeling, die kleine ondernemersregeling (KOR) moet gaan vervangen, verschilt op een aantal punten van de KOR. Namelijk dat het verschuldigde bedrag aan BTW de omzet per kalenderjaar als uitgangspunt gaat gelden voor de nieuwe regeling. Het bedrag van deze omzet is nog niet bekend gemaakt. Daarnaast gaat de regeling ook gelden voor rechtspersonen. Op dit moment mogen alleen natuurlijke personen een beroep op de KOR doen. Daarmee zullen dus ook BV’s, Stichtingen en verenigingen kunnen vragen om toepassing van deze omzetregeling.

BTW belast naar BTW vrijgesteld

Hierdoor veranderd de positie van de ondernemer. Hij wordt dan van een BTW belaste ondernemer een BTW vrijgestelde ondernemer. Wanneer de ondernemer een verzoek doet tot deze regeling, dan mag hij geen BTW in rekening brengen bij zijn afnemers. De aan hem in rekening gebrachte BTW kan hij dan ook niet aftrekken. Wanneer deze regeling van toepassing is, hoeft er ook geen BTW aangifte meer gedaan worden.

Gemiddelde omzetgrens is € 26.000,-

Het bedrag van de omzetgrens is nog niet bekend gemaakt. Dit moet namelijk eerst ter goedkeuring worden voorgelegd aan de Europese Commissie. De gemiddelde omzetgrens in Europese landen ligt op € 26.000,-. Het streven is dat deze regeling op 1 januari 2020 in werking zal gaan treden. Ondernemers die deze regeling willen toepassen op die datum, moeten dit uiterlijk 20 november 2019 voorleggen aan de inspecteur. Doen zij dit later, dan zal de regeling pas 1 april 2020 kunnen worden toegepast. In de eerste 3 maanden van 2020 zal dan ook de BTW-aangifte van toepassing zijn. Hierna moet men zich 4 weken voorafgaand aan het tijdvak waarin men wil dat de regeling toegepast mag gaan worden melden.

Like en deel dit bericht om zoveel mogelijk ondernemers hiervan op de hoogte te stellen!

Lees ook ons blog over Bitcoin en Belasting

Boekhouding door vriend/familie of toch een boekhouder?

Boekhouding door vriend of familie of toch een boekhouder?

We kennen waarschijnlijk allemaal de verhalen wel. We maken de keus om ondernemer te worden, terwijl we dan ook moeten denken aan de administratie. Laten we in dat geval de boekhouding door vriend of familie doen of schakelen we daar wel een boekhouder voor in?

Vrienden en Familie

We hebben allemaal wel die vriend of familielid, dat ergens bij een bedrijf op de administratie afdeling zit of juist in het bijzonder zelf boekhouder en ondernemer is. Deze vriend of familie, biedt u dan aan om de administratie voor een gering bedrag. Kortom is dit natuurlijk hartstikke handig. Ten eerste vertrouw je deze persoon met toch wel enigszins persoonlijke dingen en ten tweede is het natuurlijk voordelig. We denken namelijk vaak dat een boekhouder duur is.

Door veel contact te hebben met ondernemers, komen we toch geregeld tegen dat dit vaak niet het resultaat heeft, dat men voor ogen had. Desondanks hoeft het niet altijd problemen op te leveren.

Voordelen van een vriend of familielid die de boekhouding doet

We laten de boekhouding doen door een vriend of familielid met de bedoeling dat het goedkoop en vertrouwd is. Echter is dat wel zo? We zetten een aantal “voordelen” op een rijtje.

  • We krijgen een zogeheten “vriendenprijsje”
  • Boekhouding wordt gedaan door een persoon die ik vertrouw
  • Ik kan altijd bij hem/haar terecht met vragen

Samengevat zijn dit eigenlijk de enige 3 punten die wij vaak te horen krijgen, welke positief zijn.

Nadelen van een vriend of familielid die de boekhouding doet

Tja.. uiteraard zijn er nadelen. Ons werk bestaat natuurlijk uit de vraag: Wat de motivatie van een ondernemer is om een aanvraag via onze website te doen. We stellen de vraag ook aan de ondernemers die we spreken tijdens onze telefonisch acquisitie. Maar in dat geval meer, waarom je de boekhouding laat doen door een vriend of familielid. We zetten in dat geval toch een aantal nadelen op een rijtje.

  • Er ontstaat een conflict door een ingediende btw teruggave (aangekochte dienst of product voor het bedrijf)
  • Er wordt geen rekening gehouden met de fiscale voordelen in uw geval
  • Bij escalatie (niet kloppende boekhouding) trekt de vriend of familielid zijn handen er van af
  • Er is te weinig aandacht voor uw bedrijf
  • Pro-activiteit van de vriend of familielid laat vaak te wensen over
  • Geen advisering bij wet (veranderingen)
  • We durven de persoon in kwestie niet te wijzen op eventuele fouten
  • De persoon in kwestie durft u niet te wijzen op eventuele fouten

Conclusie is dat u zelf verantwoordelijke bent voor uw administratie. Automatisch gaat u ervan uit dat de boekhouding goed gedaan wordt. Mocht er dus, voor de belastingdienst, verdachte transacties ect plaatsvinden in uw boekhouding, dan blijft u hiervoor verantwoordelijk.

Kortom geven wij het advies om zakelijk en privé gescheiden te houden. Bespaar niet op de kosten van een boekhouder. In bijna alle gevallen levert een erkende boekhouder u minder stress en uiteindelijk meer op. Een boekhouder doet meer voor u dan alleen maar de administratie.

Op deze blog boekhouding door vriend of familie vragen wij vooral om uw reactie te geven, deze zien wij dan ook graag tegemoet.

Heeft u toch nog twijfel of u wel goed zit vul dan het contactformulier in.

Boekhouding door vriend

Kijk ook eens naar zakelijk energie vergelijken of ander diensten vergelijken.

Zelfstandig zonder boekhouder

Zelfstandig zonder boekhouder

Zelfstandig zonder boekhouder, heb ik dan een boekhouder nodig? Deze vraag wordt dikwijls gesteld aan onze Online Helpdesk. Veel zelfstandig ondernemers maken de keuze de boekhouding zelf te doen, maar is dit wel verstandig? Vergeten we dan niet het optimale uit onze administratie te halen. De fiscale voordelen, zelfstandigenaftrek en startersaftrek. Veel ZZB’ers vergeten dit bij het opgeven van winst uit onderneming.

De mogelijkheden van nu

Door de komst van boekhoudsoftware, maakt het voor iedere ondernemer een stuk makkelijker de administratie te doen, desondanks kiezen veel ondernemers er toch nog voor de rest van de boekhouding ook zelf te doen. Aan de ene kant denk ik, een verstandige keuze wanneer u de kosten laag wilt houden, maar aan de andere kant mist u dan wel (vaak) fiscale voordelen. Door middel van het gebruik van software, wordt het berekenen van de omzetbelasting een eitje. De software rekent dit namelijk zelf al uit. Echter bestaat de boekhouding natuurlijk uit veel meer dan alleen maar het bijhouden van de administratie.

In de eerste plaats is er natuurlijk de jaarlijkse inkomstenbelasting. Op de tweede plaats is er ook rekening te houden met een winst/verlies rekening ofwel een jaarrekening.

Inkomstenbelasting

Er zijn nog steeds ondernemers die heel simpel, tijdens de aangifte, hun winst opgeven voor de inkomstenbelasting. Jaa ze zijn er echt nog! In dat geval kunt u al een boekhouder gebruiken om uw inkomstenbelasting te laten verzorgen. Door middel van de fiscale voordelen toe te passen, welke voor uw onderneming gelden, zult u een hoop geld besparen. Een boekhoudprogramma weet dit immers niet.

Waaraan zou je dan kunnen denken? Wat zijn die fiscale voordelen dan?

Zelfstandigenaftrek

Allereerst heeft iedere ondernemer recht op de zelfstandigenaftrek. Dit is een bedrag van € 7280,-. Dit bedrag mag u aftrekken van de winst van uw onderneming.

Hoe pas ik dat toe?

Stelt u zich voor dat u bijvoorbeeld € 20.000,- winst heeft in 2017. Dan zou je denken, dit geef ik op als winst uit onderneming. Hierover betaalt u dan inkomstenbelasting. Integendeel! Juist door de zelfstandigenaftrek toe te passen, mag u dit geval €7280,- van de winst aftrekken. €20.000,- – €7280,-= €12.720. Dit bedrag geeft u dan op als winst uit onderneming en betaalt u dus inkomstenbelasting over.

Startersaftrek

Ten tweede heeft u als startende ondernemer recht op startersafstrek. Dit is een bedrag van €2123,-. Deze mag u toepassen 3 keer toepassen vanaf het moment dat u start. De voorwaarden leest u op de site van de belastingdienst.

Hoe pas ik dat toe?

Ten eerste heeft u de zelfstandigenaftrek toegepast, hierdoor blijft er een bedrag over van €12.720,-. Ten tweede trekken we daarvan de startersaftrek af ( €2123,-). Als gevolg daarvan blijft er een bedrag over voor de inkomstenbelasting van €10.597,-. Dit bedrag geeft u dan op als winst uit onderneming.

MKB Winstvrijstelling

Als laatste bespreken we de MKB winstvrijstelling. Deze vrijstelling is een percentage van 14%. Voordat we deze vrijstelling mogen toepassen, moeten we eerst de zelfstandigenaftrek en startersaftrek toepassen. Indien van toepassing. Er zijn namelijk situaties waarin het verstandig is om er bijvoorbeeld niet voor te kiezen deze voordelen in een bepaalt jaar toe te passen. Daarom kan een boekhouder in de eerste plaats al een toegevoegde waarde zijn.

Hoe pas ik dat toe?

Als laatste passen we de vrijstelling toe op dezelfde wijze zoals we dat gedaan hebben met de zelfstandigenaftrek en startersaftrek. Gesteld dat is, dat we 14% aftrekken van de overgebleven winst. Namelijk €10.597,-. Hieruit volgt de rekensom: €10.597,- X 14% =            € 1483,58 dus €10.597,- – €1483,58= €9112,42. Kortom geeft u dit bedrag op als winst uit onderneming.

Dit zijn nog maar enkele voorbeelden van voordelen die een ondernemer zelfstandig zonder boekhouder zou kunnen toepassen

Concluderend dat, wanneer we € 20.000,- hadden opgeven als winst uit onderneming, een bedrag hadden moeten betalen van €8160,- aan de belastingdienst (Schijf 2 €19.982 t/m €33.791 is 40,80%).

Een goede boekhouder kan dit voorzien en had u in dit geval gewezen opdat u nog iets zou kunnen kopen voor uw onderneming om in belastingschijf 1 terecht te komen. Hierdoor zou, u in plaats van €8160,-, maar €7303,06 aan inkomstenbelasting hoeven te betalen. (uitgaande van €19981,-)

Conclusie

Kortom als we geen boekhouder hadden gehad en aangenomen dat we niet op de hoogte waren van deze voordelen, dan hadden we dus €8160,- aan inkomstenbelasting moeten betalen. Door deze voordelen wel toe te passen betalen we €3330,59 aan inkomstenbelasting. Hierdoor ontstaat er dus een verschil van €4829,41! Welke u gewoon in uw eigen zak kan steken.

Er zijn natuurlijk veel meer voordeelregeltjes toe te passen. Een boekhouder weet exact wat hij wel en niet mag toepassen voor uw onderneming.

Daarom dus wel een boekhouder. Het bespaart u tijd, maar ook zeker geld!

 

Zelfstandig zonder boekhouder winst uit onderneming zelfstandigenaftrek startersaftrek fiscale voordelen

 

Zelfstandig Zonder Boekhouder? Liever niet!

 

 

 

 

Bent u door deze blog toch nieuwsgierig geworden wat een boekhouder ongeveer kost? Vul dan het formulier op de website in en ontvang offertes van boekhouders uit uw regio.

Online Helpdesk Administratie & Advies

Online Helpdesk Administratie en Adviesonline helpdesk administratie en advies

Sinds vandaag hebben we ook een Online Helpdesk Administratie en Advies toegevoegd op onze website. Hierdoor kunnen we onze bezoekers nog beter helpen. Bijvoorbeeld bij het zoeken naar een boekhouder en waarop je moet letten, maar ook vragen over de administratie.

Diensten Online Helpdesk

Administratieve vragen

De Online Helpdesk is er voor ondernemers. Met de bedoeling om de ondernemer direct antwoord te geven op zijn prangende vragen. Dit kan onder andere een vraag zijn over de verwerking van de administratie of hoe hij het beste iets kan boeken.

Omzetbelasting en inkomstenbelasting

Complexere vragen over bijvoorbeeld de omzetbelasting, kunnen hier ook gesteld worden. De inkomstenbelasting kan, wanneer een ondernemer zijn boekhouding zelf doet, ook lastig zijn. Voor deze ondernemers is onze Online Helpdesk tevens beschikbaar.

Fiscale vraagstukken

Voor alle fiscale vraagstukken kunt u ook onze Helpdesk raadplegen. Sommige van deze vragen zijn direct te beantwoorden, andere hebben wat meer tijd nodig. In dat geval zullen wij dit grondig gaan uitzoeken en ontvangt u een antwoord via e-mail of bellen we u terug.

Vragen over de jaarrekening of jaarrapport

Wat is een jaarrekening/jaarrapport en heb ik dat nodig? Deze vraag maar ook andere vragen komen geregeld voorbij. Het lijken vaak simpele vragen en veel mensen denken dat ze dit moeten weten. Als je iets niet begrijpt, vraag je om uitleg en dat is waarvoor we de Helpdesk hebben opgezet.

Algemeen

Achter de Helpdesk zit een team van specialisten die u optimaal kunnen ondersteunen met al uw vragen over uw administratie er bestaat zelfs een mogelijkheid om een afspraak te maken met 1 van onze specialisten. De Helpdeskmedewerkers zitten door heel Nederland en hebben in veel gevallen een eigen administratiekantoor. Onder deze partners bevinden zich boekhouders, accountants een administratief medewerkers.

Offline

Indien de Online Helpdesk offline is, kunt u alsnog uw vraag stellen. Deze vraag nemen we dan zo spoedig mogelijk in behandeling. We nemen in elk geval contact op via e-mail of telefoon.

Afspraak maken

En als u dan tot de conclusie komt, dat uw huidige boekhouder niet bij u past. Dan vult u het contactformulier op de website in. U ontvangt dan offertes van gecertificeerde boekhouders. Hiermee helpt u ook nog eens een stichting naar keuze bijvoorbeeld KWF Kankerbestrijding, Stichting ALS en Stichting KIKA. Wij helpen u en samen helpen we een goed doel!