Leadgenerator Nueenboekhouder.nl slaat nieuwe weg in

Leadgenerator Nueenboekhouder.nl slaat nieuwe weg in

Wij zijn van mening dat er een verandering plaats aan het vinden is in het “leadgenerator” overstappen naar een nieuwe boekhouder huidige boekhouder, leadgeneratorwereldje. Wij horen diverse verhalen. De één die heeft goede ervaringen met leadgeneratoren, de ander heeft weer enorm slechte ervaringen. Slechte ervaring voeren de boventoon bij, met name de boekhouders die wij spreken. In dit geval de potentiële nieuwe klanten van ons, maar ook van boekhouders en accountants die we bij netwerk bijeenkomsten ontmoeten. Vandaar Leadgenerator Nueenboekhouder.nl slaat nieuwe weg in.

Wij denken dat traditionele online leads uiteindelijk niet meer via contactformulieren binnen komen. Waarom zou je denken? Ten eerste voelt de aanvrager die op zoek is naar een boekhouder, zich een nummer. Het is immers handel en de lead, de aanvrager dus, wordt verkocht. Niet alleen de aanvrager, maar ook de boekhouder voelt zich dat nummertje. De handel draait natuurlijk om de leads.

Argumenten

De aanvrager staat nooit centraal, als men geen geschikte boekhouder vindt, dan vindt er weinig tot geen nazorg plaats en gaat zijn zoektocht verder. Daarbij wordt de manier van benaderen na de aanvraag ook als irritant ervaren. Gedreven als de boekhouder in kwestie is, zal hij, hoe dan ook, proberen de potentiële klant blijven “stalken”, totdat er contact is gelegd. Want hij heeft er immers voor betaalt.

De boekhouder voelt zich dat zelfde nummertje. Hij probeert de potentiële klant te benaderen, die toch al ervaart dat hij platgebeld wordt door boekhouders die hem graag als klant willen hebben. Daar zit hij ook niet op te wachten. De reactie van de aanvrager ervaart de boekhouder ook niet echt als motivatie.

Nog een argument. Uiteraard is een aanvrager op zoek naar een lage prijs. Iedereen wil immers zo weinig mogelijk betalen voor diensten die we uit handen moeten geven wegens het ontbreken van kennis. We blijven toch Nederlanders. Met andere woorden boekhouders en accountants moeten zich als prijsvechters profileren. Niet de kant die we in deze sector op willen gaan. Laat die visie maar mooi bij de fysieke winkels en webshops blijven. Deze dienstverlening is gebaseerd op kennis, kunde, gunfactor en klik die je met ondernemers hebt. En deze 4 kernpunten komt een aanvrager nooit achter, omdat je via een leadgenerator vaak alleen offertes stuurt. Offertes die je stuurt, waarvan je niet eens weet of je er uiteindelijk aan verdient, want na de kennismaking blijkt dat je tarief in je offerte te laag is.

Kortom wij willen verbinden. Zo staat de aanvrager centraal en de boekhouder, accountant of administratiekantoor centraal. Dat is ons doel.

Voor meer informatie over deze verandering klikt u op deze pagina.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *