medicamento veridex ivermectina ultrafarma ivermectina ivermectina serve para qual verme how to use pour on ivermectin where to buy ivermectin for scabies uk can ivermectin kill head lice securo ivermectina

Onderzoek onder aanvragers

Enige tijd geleden zijn we een onderzoek gestart. Het betrof hier een klantentevredenheidsonderzoek, maar ook om te onderzoeken wat er eventueel beter kan aan de website en wat de verwachtingen van aanvragers zijn.

De aanvragers

Onder onze aanvragers zijn de rechtsvormen, BV, VOF, eenmanszaken en zzp. De laatste is uiteraard geen officiële rechtsvorm, maar is wel een belangrijke doelgroep dus belangrijk genoeg om mee te nemen in het onderzoek. Verenigingen en stichtingen zijn niet meegenomen. Evenals de multinationals, dat is onze doelgroep niet.

Het oorspronkelijke businessmodel

Het oorspronkelijke businessmodel was: een ondernemer doet een aanvraag, deze aanvraag wordt naar maximaal 4 boekhouders, accountants of administratiekantoren gestuurd. De aanvrager krijgt een offerte en kan zijn keuze maken. Prima zou je denken en wij ook. Daar komt een aanvrager immers voor op de website. Toch blijkt dit niet helemaal het geval te zijn. De aanvrager blijkt toch veeleisender te zijn dan dat wij oorspronkelijk dachten.

Het onderzoek

Er zijn ruim 3000 aanvragers  gebeld om een aantal korte vragen te beantwoorden. Uiteraard hebben deze aanvragers allemaal een nieuwe boekhouder gevonden, maar heel eerlijk: niet allemaal via ons.

Wat heel duidelijk naar voren komt is dat, iemand die een aanvraag doet, niet per definitie op zoek is naar een dienstverlener in de buurt. Dat is al heel verrassend. Sommigen hebben een dienstverlener gevonden op een afstand, die bijna niet meer te rijden is. Door de komst van software, hulp op afstand en videobellen, kunnen er gewoon afspraken face-to-face gemaakt worden, zonder bij elkaar in de buurt te zijn.

De zzp’er is niet zo moeilijk met het doen van een aanvraag, die zal gewoon een aanvraag doen om een goeie prijs te krijgen (bijvoorbeeld omdat de huidige boekhouder te duur is, of net gestart is en nog weinig vermogen heeft) . De eenmanszaak is al wat kritischer en een VOF en BV zijn helemaal kritisch en veeleisend.

Wat ZZP cijfers uit het onderzoek

64% van de ondervraagde zzp’ers wil gewoon een offerte ontvangen zonder al te veel poespas. Vaak zijn deze vakmensen op zoek naar de beste prijs. In veel gevallen zijn dit ook niet de meest trouwe klanten van een financieel dienstverlener en zullen bij het minste of geringste zoeken naar een nieuwe dienstverlener.

Toch wil 27% van de zzp’ers wil van tevoren weten wat een kantoor ze kan bieden en dat ze zelf kunnen bepalen met wie ze contact op kunnen nemen.
9% maakt het totaal niet uit. Zij vinden het interessant om zelf te kijken naar een dienstverlener, maar willen ook offertes ontvangen.

Alle ondervraagden gaven aan, dat een centraal platform, waarin veel financiële dienstverleners zich kunnen presenteren erg interessant is, maar dat de optie offertes opvragen, wel moet blijven.

Wat resultaten van eenmanszaken

De eenmanszaken laten een ander beeld zien. Het gaat in dit geval over eenmanszaken die 1 of meer personeelsleden in dienst hebben. Deze eenmanszaken werken vanuit een bedrijfslocatie en niet vanuit huis. Het percentage dat graag eerst meer van een kantoor wilt weten is groter dan bij de zzp’er. Toch is er een groot percentage die ook gewoon wil vergelijken. De prijs is van belang, maar is niet altijd doorslaggevend: veel ondernemers hecten waarde aan kwaliteit, en zijn bereid om iets meer te betalen voor kwaliteit.

BVs en VOFs

Bij de VOFs zien we de vraag naar persoonlijk contact met een financieel dienstverlener nog meer groeien, maar liefst 61% van de ondervraagden willen eigenlijk rechtstreeks contact met kantoren. Een goede website of profielpagina helpt hen echt met het maken van een keuze. Toch kijkt 31% nog steeds naar prijs en wil daarom graag offertes vergelijken. Het percentage dat beide opties wel prettig lijkt is 8%.

Bij BV’s is het helemaal overduidelijk. Zij hechten meer waarde aan een goede pitch in de vorm van een goede duidelijk website of webpagina. Er is nog wel een klein percentage dat een vergelijking van offertes wil maken. De meeste BVs gaan om de 5 jaar op zoek naar een nieuwe boekhouder. Niet altijd met de intentie om over te stappen, maar vooral om te kijken of er niet iets beters te krijgen is en om de huidige partij scherp te houden.

Conclusies

Door deze uitslagen zijn we tot de conclusie gekomen, dat het niet enkel en alleen draait om de verkoop van leads. Het simpel vergelijken wordt dus steeds minder van deze tijd. Het zoeken gaat al lang niet meer op basis van enkel en alleen de prijs, maar meer op basis van hetgeen de dienstverlener te bieden heeft.

Het is daarom van belang om een profielpagina te hebben met daarom de diensten die aangeboden worden, enkel een prijs en standaard administratie noemen is niet meer voldoende.

Hierdoor gaan we ook een doelgroep bereiken die niet zo vaak op “vergelijkingswebsites” te vinden is. En vooral niet als het gaat, wanneer ze op zoek zijn naar een andere administratief dienstverlener. Dit is namelijk de groep BV’s. Juist de BV’s hebben de behoefte om kennis over een potentieel administratief dienstverlener in te winnen. En dit willen ze eigenlijk helemaal niet doen, door zelf elke website te bezoeken, maar door op 1 centraal punt te bladeren door de aanbieders die bij hen in de buurt zitten. Een goede profielpagina is hierin essentieel. Dat is immers de uitnodiging om door te klikken naar de van de administratieve dienstverlener.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *