Profielpagina (optie 1)

boekhouder etten-leur administratiekantoor etten-leur

Uitgebreide informatie profielpagina

Informatie over de profielpagina en de voordelen hiervan

De profielpagina is een interessante optie onze website. Er zijn natuurlijk tal van dit soort mogelijkheden om een profielpagina aan te maken op diverse websites die op het wereldwijde net te vinden zijn. 

Zoals bijvoorbeeld freelancer.nl. Dit is een enorm netwerk van freelancers en zzp’ers, die elkaar kunnen voorzien van opdrachten. Hartstikke leuk natuurlijk, maar de kans dat je hier een opdracht uitsleept is nihil. Overigens kan het geen kwaad om je profiel daarop te zetten. Het creëert namelijk wel iets meer naamsbekendheid.

Nog een mooi voorbeeld is whitfieldd.com. Het platform is er specifiek voor de administratieve sector. Met ruim 15.000 boekhouders, accountants en administratiekantoren. Daar moet toch wel wat handel uit komen, zou je denken? Dat dacht ik ook, we hebben profielen aangemaakt in het begin van het starten van deze website om meer naamsbekendheid te krijgen in deze sector. Wij wachten nog steeds op de eerste verwijzing. Daarnaast moet je toch wat geld neer te tellen als je de premium versie wilt, dan heb je in ieder geval inzicht in leads die binnenkomen. Leads dienen wel apart afgerekend te worden. Kortom het kan een kostenplaatje worden.

Wat doen wij anders?

Ten eerste trekt onze website alleen maar potentiële klanten per dag, de website is er immers op ingericht om ondernemers, die op zoek zijn naar een boekhouder, accountant of administratiekantoor, te leiden naar onze website. Dit aantal ligt gemiddeld tussen de 60 en 100 bezoekers per dag. Dit resulteert uiteindelijk tot 5 á 10 aanvragen per dag. Lage conversie zou je denken en dat zijn we met u eens. Uit onderzoek blijkt dat het aantal klanten afhaakt, doordat we niet overal in Nederland partners hebben. Maar de belangrijkste reden, het persoonlijke is eraf. Men doet een aanvraag via ons, vervolgens gaat deze aanvraag naar 4 boekhouders die aangesloten zijn in de desbetreffende regio. Vervolgens doet deze boekhouder zijn uiterste best om deze klant te bereiken via mail of telefoon. De ondernemer in kwestie ervaart dit als irritant en de boekhouder in kwestie ervaart dit als slechte lead. Kortom beide partijen zijn ontevreden. Deze manier van leads genereren zal in de loop van de tijd ook uitsterven.
 
Wij zijn wat dat betreft vooruitstrevend en luisteren naar beide partijen
 
Mede hierdoor willen wij een andere weg in slaan en niet met de horde leadgeneratoren mee gaan.

Uw profielpagina

Wij zetten actief online marketing in, daar waar onze partners zich bevinden. Bezoekers zijn altijd nieuwsgierig om te kijken op de website of een partner te vinden is, die in hun regio zit. Via een contactformulier die rechtstreeks gekoppeld is naar u. Kunnen klanten direct contact met u opnemen. U bepaalt wat er in het contactformulier komt, met een beetje advies van ons. Zo komt u precies te weten wat u wilt weten.

De profielpagina zet u zelf in elkaar, uiteraard met behulp van ons. U vult de profielpagina met relevante content. Bij publicatie zullen wij een laatste check uitvoeren, door te kijken of uw pagina ook voor de zoekmachines goed vindbaar zal zijn en dat u met de zoekwoorden, waarop u gevonden wilt worden, niet teveel concurrentie ondervindt op het wereldwijde web in uw regio. We zullen u daarin adviseren en nooit zonder uw toestemming aanpassing doen.

Wat belangrijk is dat er een klikbare link van uw website op de profielpagina terechtkomt maar ook andersom een link van uw profielpagina op uw website. Vaak doen we dit door middel van een klikbare partner logo dat niet prominent op uw website aanwezig is. Dit heet “backlinking”. Met name Google hecht daar waarde aan en dit zorgt er dus mede voor, dat je website in ranking omhoog gaat. 

Zoekwoorden

Zoekwoorden zijn belangrijk om goed gevonden te worden, maar wel de zoekwoorden waarop jij gevonden wilt worden. We zullen dan ook een analyse uitvoeren op uw eigen website, zodat we met uw profielpagina niet op exact dezelfde zoekwoorden doelen als de zoekwoorden die u zelf gebruikt. Dan beconcurreren we elkaar in plaats van te versterken. We richten ons met de pagina zowel op short tail zoekwoorden (1-3 woorden) als de long tail zoekwoorden (meer dan 4 woorden). Door onze handige tool binnen uw eigen profielpagina kun je zien of je content goed geschreven is om goede ranking in zoekmachines te realiseren.

Recensies en Rating

De profielpagina heeft ook een gedeelte waar uw bestaande en nieuwe klanten een Recensie en Starrating kunnen geven. Een pagina krijgt meer aandacht van zoekmachines, wanneer bezoekers recensies en ratings invullen. Interactie betekent interesse, pagina’s die veel bezoekers trekken zullen hoger in Google “ranken”.

Blog

Je krijgt de mogelijkheid om blogs te publiceren op je pagina, blogs die je zelf schrijft of al geschreven hebt en ook op je pagina wilt publiceren. Je kan dezelfde blog van je eigen website wel kopiëren en in je eigen blog gedeelte plakken, let er dan wel op dat er andere “Tags” gebruikt worden dan je die voor je blog op je eigen website gebruikt. Je kan het Tags aan de blog ook aan ons overlaten. Uiteraard kost dit niks.

Social Media

De pagina heeft een aantal deelknoppen, zodat niet alleen de blogs, maar ook de pagina zelf gedeeld kan worden. Regelmatig versturen wij Tweets op Twitter, Posts op Facebook en Berichten op Linkedin. Hier komen ook weer reacties op, wordt gedeeld en geliked, welke ook weer vindbaar zijn in zoekmachines en die gaan dan  weer op zoek naar de bron. Jouw pagina. Kortom wederom interactie en goed voor de ranking.

 

Conclusie: we versterken elkaar en zullen hiermee zeker succes behalen.

Normaal kost een partnerpagina € 182,50 per jaar

Tijdelijk voor slechts € 75,- per jaar